De laatste maand van 2024 heeft Willem II Betrokken niet stilgezeten. In deze maandupdate lees je alle hoogtepunten van december.
Sinds november 2023 ondersteunt Willem II Betrokken de Vincentiusvereniging Tilburg. Het afgelopen jaar konden supporters tweedehands kleding doneren aan de vereniging. Door het grote succes van deze actie is verdere kledinginzameling niet langer nodig en kunnen beide partijen met trots terug kijken op een waardevolle samenwerking. Naast de directe steun aan Tilburgers in nood, heeft de samenwerking gezorgd voor meer bekendheid van de Vincentshop.
Football Memories
Dinsdag 17 december stond de laatste bijeenkomst van Football Memories op de planning. Deelnemers en vrijwilligers zongen luidkeels mee met de muzikale ondersteuning van ‘t Laar. Ook kwam algemeen directeur Merijn Goris dit jaar nog een kijkje nemen bij Football Memories voordat er in het nieuwe jaar een tweede groep van start gaat. Aanmelden kan via deze link!
Werving Foodtour
In 2025 gaat de Foodtour weer van start. De werving is in volle gang! Het project neemt basisschoolleerlingen uit groep 6, 7 en 8 mee in een lesprogramma waar gezonde voeding en een gezonde leefstijl centraal staan. De leerlingen maken een eindopdracht in creatieve vorm waarin zij laten zien wat ze hebben geleerd tijdens de Foodtour. Hiermee maken zij kans op een Foodclinic in het Koning Willem II stadion. Aanmelden? Dan kan nog tot 20 januari via deze link.
Uitblinkers gestart
De Uitblinkers van VSO Parcours zijn deze maand begonnen aan hun programma. Jongeren die dreigen uit te vallen in het MBO krijgen door dit project een extra steuntje in de rug en werken aan bepaalde competenties waar zij trots op kunnen zijn.
II is beter dan I
De laatste thuiswedstrijd in 2024 van Willem II stond in het teken van de gelanceerde kerstcampagne ‘II is beter dan I’. Onderzoek toont aan dat bijna de helft van alle mensen zich eenzaam voelt. In Tilburg ligt het percentage nog net iets hoger dan het landelijke gemiddelde. De laatste thuiswedstrijd van het jaar speelde Willem II in een uniek shirt. AVEC maakte voor één keer plaats voor de boodschap van de campagne: ‘II is beter dan I’. Deze unieke shirts worden geveild via MatchWornShirt en de opbrengsten daarvan gaan naar Willem II Betrokken.
Bericht delen