Willem II Betrokken in oktober

Willem II Betrokken in oktober

Willem II Betrokken blijft aan de weg timmeren. De maatschappelijke stichting van de club omarmt steeds meer initiatieven en komt ook vaker in de publiciteit. Ondanks vele nieuwe maatregelen omtrent het corona-virus, heeft de stichting ook in oktober een hoop initiatieven op aangepaste wijze voort kunnen zetten. Wat deed Willem II Betrokken oktober? Je leest het in een nieuwe maandupdate.

Start Football Memories nieuwsbrief
De waardevolle bijeenkomsten van Willem II Football Memories kunnen helaas nog steeds niet doorgaan in het Koning Willem II stadion. Om de deelnemers toch vanuit huis betrokken te laten zijn bij Football Memories, is een nieuwsbrief in het leven geroepen door de vrijwilligers en Willem II Betrokken. In oktober verstuurden we het eerste exemplaar naar alle deelnemers. Vanaf nu ontvangen zij deze maandelijks op de deurmat. Voor overige ge├»nteresseerden is de nieuwsbrief ook digitaal te lezen. Klik hier om de eerste uitgave te lezen. 

Willem II hijst vlag voor Coming Out Day
Op 11 oktober was het Coming Out Day. Op deze dag wordt aandacht besteed aan het moment dat een lesbienne, homo, biseksueel of transgender (LHBT) openlijk voor zijn of haar seksuele geaardheid of genderidentiteit uitkomt: het 'uit de kast komen', oftewel de coming-out. Een veel gebruikt symbool op Coming Out Day is de regenboogvlag. Algemeen directeur van Willem II, Martin van Geel, hees zo'n vlag in het Koning Willem II stadion. Lees hier meer.

Versterking voor Willem II Betrokken
Willem II Betrokken breidt uit! In oktober kondigde de stichting een dubbele versterking aan. Irmgard Borghouts zal het bestuur van de stichting komen versterken en Rik van Dongen zal de functie communicatie gaan vervullen. Welkom, beiden!

Veilingitem: op de koffie bij Adrie
Afgelopen zomer vond de online veiling in het kader van de #MeerdanVoetbal-week plaats. Alle clubs uit de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie stelden unieke items en belevenissen beschikbaar. Bij Willem II was een van die items 'een bakje koffie drinken met Adrie Koster'. Tilburger en sponsor John Beerens was de hoogste bieder en mocht dus gezellig met Adrie om de tafel. In oktober was het moment daar! Lees er hier meer over.
 

Nieuw Doeboek Playing for Success
Sinds afgelopen maand maakt ook Playing for Success Tilburg gebruik van een Doeboek. Het Doeboek is een landelijk initiatief dat mede mogelijk wordt gemaakt door Kinderpostzegels. Het boek wordt gebruikt als aanvulling op het reguliere programma van het project. Het heeft als doel om de geleerde soft-skills (vaardigheden) te versterken en uit te breiden. Klik hier om er meer over te lezen.
 

Football Memories landelijk ingezet
In oktober kwam er heel leuk nieuws! Het project Football Memories, wat is opgestart bij Willem II, gaat namelijk landelijk ingezet worden. Dit gaat gebeuren met een geweldige ambassadeur, namelijk Foppe de Haan. Lees er meer over in het artikel van het Brabants Dagblad. 

Speciale DHL-les Playing for Success
Afgelopen maand kwam 'gastdocent' Siwa van onze maatschappelijk partner DHL langs bij het leercentrum van Playing for Success om de kinderen alles te vertellen over zijn werkzaamheden bij het bedrijf. Na zijn inspirerende verhaal kregen de kinderen een leerzame opdracht waarbij ze in groepjes woorden moesten ontcijferen om zo een bepaalde zin te kunnen vormen. De speciale DHL-les was een groot succes! Bekijk hier de video:

Toin Damen / Willem II Media

Laatste nieuws